Everyday content i ett större sammanhang

Vi fortsätter skapa innehåll som förenklar och förbättrar din vardag, men i ett större sammanhang. Nu blir vi en del av ARC – Arise Consulting.

Du har säkert sett vårt arbete utan att veta om det. Kanske när du uträttar dina bankärenden, ansöker om föräldraledighet, handlar mat, kläder eller böcker online. Vi hjälper våra kunder att skapa riktigt bra digitalt innehåll som i sin tur förenklar vardagen för deras kunder. Vi kallar det everyday content.

Sedan Curious Mind grundades 2006 har vi hjälpt några av Sveriges mest välkända företag och största myndigheter att växla upp sin digitala kommunikation. På 16 år har vi växt från en till 60 medarbetare och vi har knoppat av flera specialistområden till att bli egna framgångsrika bolag. Idag står vi inför nästa häftiga steg – att bli en del av ARC (Arise Consulting). Genom ARC kommer vi in i sammanhang där everyday content får ännu bättre förutsättningar att bli en strategisk hörnsten i våra kunders digitala närvaro.

Curious Minds ledning fortsätter

Emma Lindén fortsätter som vd och Magnus Åström som byråchef/vice vd på Curious Mind. De tidigare delägarna Evalena Liolios och Mats Bagger säljer sina delar av Curious Mind och går vidare till nya spännande äventyr.

– Det här känns väldigt rätt, säger Evalena Liolios. Vi har så mycket gemensamt med byråerna inom ARC och vi kompletterar varandra så väl. Nu är vi både nyfikna och förväntansfulla på att se hur Curious Mind kan växa tillsammans med ARC när vi kan erbjuda nya möjligheter till medarbetare och kunder.

– Ju mer vi träffade ARC:s ledning och systerbolag desto mer kände vi att miljön är helt rätt för Curious Mind. Vi får fortsätta som egen byrå och bidra med vår spetskompetens inom content. Samtidigt som våra medarbetare får chansen att jobba tillsammans med skarpa och kreativa människor från ARC och deras kunder, instämmer Mats Bagger.

ARC står för Arise Consulting och består idag av ett tiotal bolag. Bolagen bildar en helhetslösning av kompetenser som tillsammans hjälper företag lyckas med sin digitala närvaro, strategi och transformation. Vi är säkra på att samarbetet gör att vi kan erbjuda våra kunder mer sömlösa och flexibla samarbeten.

Köpet trädde ikraft den 2 juni 2022 och nu börjar en spännande resa för Curious Mind och våra nya systerbolag. Vi ser fram emot att lära känna varandra!