Case & kunder

Utveckling av Folksams digitala kanaler

När en av Folksams Site Managers gick på föräldraledighet under ett år vände man sig till Curious Mind för att ”fylla stolen”. Ett tydligt uppdrag som gav oss möjlighet att bidra till utveckling och förbättring av företagets digitala kanaler.

Folksam jobbar med att skapa trygghet för sina kunder, i livets alla skeenden. Här kan kunden försäkra sig själv, sina nära, sina ägodelar och spara till pensionen. Folksam lägger också stort fokus på skadeforskning och gör oberoende produkttester av till exempel hjälmar och bilar. Det, för att hjälpa människor till ett tryggare liv med färre skador.

Redaktörskap, strategi och projektledning

Vår konsult på Folksam blev en del av ett team med Site Managers vars ansvar är att förvalta och utveckla folksam.se samt företagets dottersajter. En vardag på Folksam erbjuder en mix av högt och lågt. En Site Manager gör allt från mindre uppdateringar av innehåll och nyhetsbrev, till att bygga kampanjsidor, se över webbplatsernas grundstruktur eller driva utvecklingsprojekt.

Folksam är en återkommande kund till Curious Mind. För två år sedan deltog tre konsulter i ett större migreringsprojekt. Därför kände Folksam trygghet i att anlita Curious Mind igen.

Resultat: bättre nyttjat content samt förnyat förtroende

Förutom den dagliga ruljansen drev vår konsult ett projekt med mål att ta fram ny struktur för över hundra viktiga innehållsartiklar, bland annat om skadeforskningen och produkttesterna. Vi gjorde en översyn av kundresan, en förflyttning av sidorna samt utvecklade navigationselementen vilket skapade både en bättre användarupplevelse och stärkt SEO. Innehållet blev mer tillgängligt och försäljningsunderlaget förbättrades.

Interim-uppdraget som helhet gav dessutom Curious Mind det bästa av kvitton: ett förnyat förtroende genom ett ytterligare uppdrag i huset för ännu en av våra konsulter.

Konsulten överträffade våra förväntningar och kom snabbt in i både krångliga verktyg såväl som stor organisation. Vi var mycket nöjda med kunskapen vi fick men även över att få en härlig kollega som var väldigt omtyckt på avdelningen.

Alexander Strigén, Folksam

Våra kunder