Case & kunder

Ny sajt för Health Profile Institute

När HPI kom till Curious Mind med uppdraget att få en ny sajt på plats var det flera stenar att vända på för att hitta rätt. Med hjälp av en projektledare, AD, Copywriter, SEO-expert, fotograf och hela HPI:s samlade expertis satte vi igång med arbetet.

Uppdraget var att få en ny sajt på plats som skulle konvertera nya kunder, att paketera budskap och insikter kring hälsa på ett inspirerande sätt och förenkla kundresor och köpflöden.

Grafisk profil, bildspråk, språkval och tonalitet

En ny grafisk profil, bildspråk och design togs fram av vår AD, Mattias, för att sedan förverkligas av webbyrån Mina Bästa Polare som byggde sajten. Vi började utifrån en redan framtagen kommunikationsstrategi med att analysera målgruppen och jobbade sedan vidare med copy och tonalitet.

För att skilja mellan externa och interna uttryck skapade vi ett enhetligt språk för sajten och övriga plattformar. En SEO-analys av befintliga texter lade grunden för vårt arbete med texter och artiklar.

Projektledare, AD, copywriter, SEO-expert, fotograf

För att uppnå det utsatta målet var vi flera på plats i omgångar under projektets gång, där vår projektledare Minna fick styra arbetsgång och samordning. Projektledare, AD, copywriter, SEO-expert och fotograf är några av de kompetenser som var delaktiga i skapandet av HPI:s nya sajt.

Resultat – en varm, personlig och säljande plattform

Resultatet blev en varm och budskapsorienterad plattform som vi är mycket stolta över. En sajt vi har fått förtroendet att fortsätta förvalta och utveckla tillsammans med HPI även framöver.

Det här har varit ett riktigt toppenprojekt på alla sätt. Dels för att samarbetet med HPI fungerat så bra och varit så roligt, och dels för att vi fått sy ihop ett paket av många av våra olika spetskompetenser för att leverera en väl genomtänkt och fin helhet.

Minna Laurell Thorslund, Curious Mind