Insiktsdriven innehållstrategi.
När Preem omorganiserade sin marknadsavdelning behövdes en extra resurs. Under en interimsperiod klev en av våra konsulter in i rollen som webbansvarig redaktör med uppgift att skapa en innehållsstrategi och kravställa webbutvecklingen.
Initierade insiktsdriven innehållstrategi
Preem behövde vara mer relevanta för befintliga kunder och attrahera nya. För att positionera sig på marknaden och svara på kunders behov, startade vi, tillsammans med Preems sociala medier-ansvarige upp en strategi för att hålla samman marknadskommunikationen.
Resultatet – en kickstart och rådgivning
Under ett interimsuppdrag är det ofta bra att ha en en innehållskonsult som hanterar flera bitar av den digitala kundresan. På Preem höll vår konsult båten flytande och bidrog med digitalt innehållsarbete både på en strategisk och operativ nivå. Han tog hand om den dagliga driften kring de digitala kanalerna och hjälpte även till med att initiera en insiktsdriven innehållsstrategi.