Målgruppsanpassad webbsida för Rillion

Skräddarsydd webbsida för den amerikanska marknaden.


Kund
  • Rillion
Datum
  • 2023-10-15
Tjänst
  • Innehållsproduktion, Projektkoordinering

När Rillion bestämt sig för att satsa mer på USA anlitade de Curious Mind för att förbättra sin webbsida. Genom en webbsida som optimerats för den amerikanska marknaden ökar chanserna att innehållet träffar rätt, är korrekt och relevant.

  • En man sitter vid datorn. Skärmen visar staplar i olika färger.

Mål: att anpassa webbsidan för USA

Inför Rillions vidare satsning i USA hade de behov av att särskilja webbsidan för den amerikanska marknaden och Kanada. För att, bland annat, få hjälp att förbättra sin webbsida anlitade de Curious Mind och andra byråer inom Eidra. Det uppdraget blev en del av ett större samarbete mellan Rillion, Curious Mind och de andra byråerna inom Eidra.

Kartläggning och insiktsdrivet tillvägagångssätt

Inledningsvis gjordes en kartläggning av Rillions webbsida. Vi granskade dess struktur, befintliga innehåll och identifierade otydligheter. Curious Minds fokus låg på att granska innehållet utifrån kundernas perspektiv, för att därefter analysera hur webbsidan kunde förbättras, både för kunderna och företaget. Målet var att göra det lättare för kunden att hitta relevant information och skapa ett lugnare visuellt intryck.

För att skapa träffsäkert innehåll genomförde vi en Voice of the Customer-undersökning. Vi undersökte vad kunderna i branschen tycker och skapade innehåll utifrån insikterna.

"Curious Mind har noggrant optimerat vår amerikanska webbplats för innehåll, användarupplevelse och konvertering. De är kunniga, lätta att samarbeta med och resultatfokuserade. Jag är mycket nöjd med vårt samarbete."
Frida Ahrenby, Chief Marketing Officer, Rillion

Användarvänlig webbsida och målgruppsanpassat content

Curious Minds arbete resulterade i en användarvänlig webbsida med innehåll och verktyg som har anpassats för den amerikanska marknaden, såsom en blogg och två chatbotar. Sidan har fått en tydligare struktur och ger ett lugnare intryck. Genom att besökaren lättare kan navigera och hitta rätt information har också kundresan på webbsidan förkortats.

På webbsidan har vi bland annat:

  • skapat en ny huvudmeny och footer
  • gjort en content audit
  • rensat och strukturerat innehåll
  • lanserat nya produktpaket.
  • byggt nya prissidor.

Under arbetet har vi även skapat bra förutsättningar för att Rillion själva ska kunna underhålla webbsidan i framtiden. De förbättringar som gjorts för den amerikanska marknaden på rillion.com/us, såsom menyer och webbsidans utseende, kommer också kunna användas för de andra marknaderna.

Kontakta oss