Under hösten smyglanserade ICA sin egen e-handelsplattform för fyra butiker i Östergötland. Nu fortsätter arbetet med att rulla ut tjänsten i övriga landet. Vi på Curious Mind är med på mattåget.

Sverige börjar äntligen vara redo för att handla mat via nätet. Redo står även vår kund ICA. Under hösten har fyra utvalda butiker fått testa den egna e-handelsplattformen och nu rullas tjänsten även ut för fler butiker i landet.

Butik för butik öppnar online

Bakom onlinebutikerna står Team Online som arbetat med projektet sedan en tid tillbaka. Varje person utgör en kugge i ett sofistikerat och välkoordinerat maskineri och sedan en tid tillbaka finns även två redaktörer från oss på Curious Mind på plats.

Vi har varit delaktiga i allt från att kravställa de synliga delarna av ICAs onlinebutik ut mot kunderna, till att producera regelbundna kampanjer för butikerna. Projektet har gått från utveckling och test till att nu fokusera på förvaltning och drift. Allt är såklart lika spännande och kul! Våra redaktörer har fått arbeta både på bredden och djupet med att sätta standarder på formulär och filer, samt ta fram övergripande processer som webbredaktionen sedan ska jobba efter.

Här berättar ICAs presschef Ola Fernvall mer om satsningen.