Cookies hjälper oss att förbättra din upplevelse. När du använder våra tjänster accepterar du att vi använder cookies.

Case

Att skapa contentguld med Systembolaget

När Systembolaget skulle bygga sin nya onlinebutik och behövde förstärkning klev två av våra konsulter in och jobbade med att skapa nytt innehåll tillsammans med Systembolagets egna contentteam.

Läs mer

Marknadskoordinator för global organisation

När BMW beslutade sig för att utöka det nordiska marknadsteamet var vi glada över att få möjligheten att bredda vårt samarbete och jobba för ökade synergier mellan marknad och digitala kanaler.

Läs mer

Ansvar för Volvofinans Banks digitala kanaler

En föräldraledighet gav Curious Minds Johan Bolander ett uppdrag som Digital Experience Manager hos Volvofinans Bank. Han var med och lanserade både nya sajter och flera digitala tjänster för bankens kunder och medarbetare.

Läs mer

Nya ICA Banken – enklare och mer personlig

Curious Mind fick vara med som webbredaktör och copywriter i omtaget av icabanken.se. Resultatet matchar ICA Bankens varumärke bättre med en enklare, personligare och mer modern webbplats.

Läs mer

Textcoachning Samhall

När Samhall behövde uppdatera de dokument som beskrev Samhalls tjänster på ett enhetligt och affärsdrivande sätt, vände de sig till Curious Mind. I samråd med CM:s copywriter Johanna Olsson beslöt de sig för att arbeta efter en textcoachningsmodell som bygger på löpande respons av texterna på distans.

Läs mer

Ny sajt för Health Profile Institute (HPI)

När HPI kom till Curious Mind med uppdraget att få en ny sajt på plats var det flera stenar att vända på för att hitta rätt. Med hjälp av en projektledare, AD, Copywriter, SEO-expert, fotograf och hela HPI:s samlade expertis satte vi igång med arbetet.

Läs mer

Innehållsredaktör med utvecklingsansvar på Preem

När Preem omorganiserade marknadsavdelningen vände man sig till Curious Mind för en extra resurs. Under en interimsperiod klev vår konsult Martin Karlgren in i rollen som webbansvarig redaktör, med uppgift att sätta innehållsstrategi och vara kravställare vid webbutveckling.

LÄs mer

Kratta vägen inför ny EU-förordning

När Skatteverket fick en ny EU-förordning att förhålla sig till satte Sofia igång med det gedigna förarbete som krävdes för att genomföra implementeringen. Ett arbetet som utöver viktiga kundinsikter och effektmål, även mynnade ut i den roadmap som kommer ta arbetet framåt under hela 2020.

LÄs mer

Internkommunikation och webbredaktörer på plats

På ICA har vi varit med i många olika projekt, alltifrån att skapa inspirerande innehåll för webb och sociala medier till att arbeta med internkommunikationen inför en kontorsflytt.

LÄS MER

Lena Stenberg case Lagotto

Strategi och produktion för nytt varumärke

När ett nytt varumärke skulle möta världen skapade vi den digitala strategin, grafiska identiteten och deltog i arbetet med att skapa innehållet till den nya sajten.

LÄS MER

Utveckling av Folksams digitala kanaler

När Folksam behövde en Site Manager hoppade Sofia in och bidrog till det kontinuerliga arbetet med utveckling och förbättring av företagets digitala kanaler.

LÄS MER

Projektledning av automatiserade kommunikationsflöden

När vår kund Svenska Dagbladet skulle bygga upp en automatiserad process för priskommunikation till prenumeranter hjälpte vi till med projektledning. LÄS MER

Content Marketing i en värld av trycksaker

Arkitektkopia vände sig till Curious Mind i jakt på skribenter som kunde skapa innehåll och realisera strategin till content marketing-satsningen Arkitektkopias Akademi.

LÄS MER

Instagram – innehåll, strategi och PR

Curious Mind hjälpte sportagenturen Wesport att utforska möjligheterna med Instagram och ta fram både innehåll, strategi och nya koncept för deras konto. 

LÄS MER

Ny inloggningsplattform – att få kunder att logga in på nytt

När vår kund SvD bytte inloggningsplattform för alla sina prenumeranter fick vi i uppdrag att leda kommunikations- och verksamhetsprojektet kopplat till bytet.

LÄS MER

Responsiv sajt – från migrering till nya digitala tjänster

I Pensionsmyndighetens digitaliseringsplan ingick det att göra sajten responsiv. Vårt uppdrag var att migrera och uppdatera webbplatsens innehåll, kravställa det nya publiceringssystemet AEM och skriva UX-copy.

LÄS MER

Hela livet – kampanjsajt om pension 

Många val vi gör i livet har direkt påverkan på vår pension. Det vill Pensionsmyndigheten hjälpa människor att förstå lite bättre med sin nylanserade kampanjsajt ”Hela livet”.

LÄS MER

Ny sajt - omstöpning av innehåll 

När Länsförsäkringar skulle bygga en helt ny sajt från grunden behövde innehållet få sig en omgång. Stora mängder information skulle snabbt anpassas till en ny responsiv design, justeras i tonalitet och migreras över till den nya webbplatsen.

LÄS MER

Vill du också jobba med oss? Ta första steget.

  • Genom att fylla i dina uppgifter samtycker du till att dessa behandlas enligt vår integritetspolicy.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.