Jessica Envall

Se min profil på:

LinkedIn

Jag har varit journalist i tio år och växlat mellan tidning och webb. Ganska tidigt märkte jag hur nyfikenheten som en journalist förväntas ha även var användbart som webbredaktör.

För det är när vi börjar intressera oss för kunderna på riktigt som vi hjälper dem på bästa sätt. Vad vet vi om dem? Vad tror vi att vi vet? Utan en ordentlig kundresa kan vi bara gissa.

Förutom att nörda in mig på kundanalys klappar mitt hjärta extra för att utmana normer och fördomar. Webben är för alla och kommunikationen ska därför också visa att det finns olika sätt att vara och leva.

Min lediga tid tillbringar jag med man och tre barn. Pallkragarna i vårt framtida radhus kommer att bli finfin kvällsterapi. Upptäckte löpning sent i livet och prövar mig fortfarande fram. Men visst är det också hjärnvila!

Tidigare projekt

Försäkringskassan – UXwriter som hjälper kunderna framåt i inloggat läge. 

Skatteverket – strategisk och operativ webbredaktör. Fokus på klarspråk, inkluderande kommunikation, tillgänglighet och SEO. 

1177 Vårdguiden – en del av webbredaktionen som har vunnit flera priser, bland annat Klarspråkskristallen.

Fler medarbetare: