Julius Thornqvist 

Se min profil på:

LinkedIn

Julius Thornqvist

Jag tycker det är intressant att förstå hur organisationer skapar värde. Speciellt när försäljningen, kommunikationen och lönsamheten transformeras in i det digitala.

Utbildad vid Karlstads Universitet i medie- och kommunikationsvetenskap. Trivs i att jobba med helheten online och förstå hur man möter kunden/mottagaren på olika sätt.

Direkt efter jobbet åker jag tunnelbana till träningslokalen för att brottas med andra vuxna människor i sporten brasiliansk jiu-jitsu. Det går ut på att göra ledlås eller strypningar på motståndaren, men är inte så våldsamt som man kan tro. Utövare är tvärt om ofta väldigt snälla och ödmjuka, så var inte rädd för att prova! Man mår toppen efteråt.

Tidigare projekt

ICA:s webbredaktion – Webbredaktionen sköter viktiga ytor i e-handeln, bland annat del av sortiment, kampanjytor, kundinformation, samt att vi fungerar som en rådgivare för handlare. 

Marketing Automation och leadshantering på Innofactor – Contentskapande ämnat för leadsgenerering genom konvertering och sedan det som kallas nurturing (återkonverterande) för ökad leadscore 

Nordic entertainment group – Klippte och knåpade ihop trailers från tv-program på instagram för att marknadsföra programmen.

Tips

💪 Intensiv träning. Dimman luckras upp och hjärnan blir klar efter intensiv träning. Har utvecklats till ett måste i mitt liv 

🏊‍♂️ Vinterbad och bastu. Det är trendigt nu. Börjar du spela padel också så är du årets träningsmänniska 2020. Men att basta och bada kallt gör något med en som känns positivt! 

😆 Roliga fysiska aktiviteter. Det är skönt att röra på sig och det är viktigt att inte bara ”underhållsträning” blir den enda fysiska aktiviteten. Att nyintroduceras för saker är ett plus!  

Fler medarbetare: