Julius Thornqvist

Julius Thornqvist 

Se min profil på:

LinkedIn

Jag tycker det är intressant att förstå hur organisationer skapar värde. Speciellt när försäljningen, kommunikationen och lönsamheten transformeras in i det digitala.

Utbildad vid Karlstads Universitet i medie- och kommunikationsvetenskap. Trivs i att jobba med helheten online och förstå hur man möter kunden/mottagaren på olika sätt.

Direkt efter jobbet åker jag tunnelbana till träningslokalen för att brottas med andra vuxna människor i sporten brasiliansk jiu-jitsu. Det går ut på att göra ledlås eller strypningar på motståndaren, men är inte så våldsamt som man kan tro. Utövare är tvärt om ofta väldigt snälla och ödmjuka, så var inte rädd för att prova! Man mår toppen efteråt.

Tidigare projekt

ICA:s webbredaktion – Webbredaktionen sköter viktiga ytor i e-handeln, bland annat del av sortiment, kampanjytor, kundinformation, samt att vi fungerar som en rådgivare för handlare. 

Marketing Automation och leadshantering på Innofactor – Contentskapande ämnat för leadsgenerering genom konvertering och sedan det som kallas nurturing (återkonverterande) för ökad leadscore 

Nordic entertainment group – Klippte och knåpade ihop trailers från tv-program på instagram för att marknadsföra programmen.

Fler medarbetare: