Sanna Dahlin

Se min profil på:

LinkedIn

Sanna Dahlin

Jag gillar att mixa kreativitet, strategi och analys samtidigt som jag är en stolt generalist. En kollega beskrev mig en gång som en ”Jack of all trades”.

Jag har jobbat med digital kommunikation och utveckling på bolag som Tele2, H&M New Business, Bisnode, UR och Visit Sweden. Jag trivs bäst i team där det är prestigelöst, kvalitativt lösningsfokuserat och med genuin omtanke om varandra som kollegor och människor.

När jag inte arbetar för mitt dagliga bröd så svettas jag helst i en sporthall med kompisarna i ’The Royal Swedish Roller Derby’. Fullkontaktsport på rullskridskor – kan det bli roligare? Jag är en pretentiös Spotify-användare med ett ”system” för mina spellistor och är i övrigt en stor konsument av allt på internet, men varvar med natur-utflykter ibland för att låta hjärnan vila och själen växa.

Tidigare erfarenheter

Visit Sweden  Web editor 2019-2021. Del av den centrala redaktion som hade hand om innehållsframtagning för bolagets samtliga webbsajter. 2020 vann vi Publishing-priset för visitsweden.com.

UR, Sveriges Utbildningsradio – Digital kommunikatör. Jobbade mycket med urplay.se men också med PR, Facebook, nyhetsbrev och Instagram. Väldigt blandade arbetsuppgifter och jag trivdes som fisken i vattnet! 

Tele2 – Content manager på Tele2 Business MarCom med ansvar för tele2.se/foretag i 3 år. Dessförinnan jobbade jag med support och service inom telekom i 6 år. 

Fler medarbetare: