I maj lanserade Daresay sin nya responsiva sajt. En webbplats som stod som startskott för namnbyte och en ny kommunikationsstrategi.

Daresay, tidigare Screen Interaction, är en digital byrå som hjälper företag att skapa rätt förutsättningar för en digitalt driven organisation med användaren i fokus.

När namnbytet beslutats var behovet av en ny, uppdaterad webbplats ett faktum, och där fick vi möjlighet att hjälpa till med allt från tonalitet, bildspråk och webbcopy till innehållsstrategi och produktionsledning.

En tonalitet som speglar företaget

Känslan i språket, dess takt och ton är avgörande för hur mottagaren uppfattar ett varumärke. För Daresay handlade det om att skapa en känsla där företagets nya värdegrund; modig, ansvarstagande, omtänksam och nyfiken gav sig uttryck. Resultatet blev en vardaglig ton med du-tilltal för att skapa närhet till mottagaren.

Utöver den nya tonaliteten hjälpte vår bildredaktör Daresays egna design- och contentteam att landa i ett nytt bildspråk. Bildspråk och webbcopy för den nya sajten växte fram iterativt för att kapa ledtid och förhindra att copy och design inte talade med varandra.

Nytt varumärke = nytt innehållsstänk

Den nya sajten var först ut att blotta namnbytet, och som en naturlig del i den digitala kommunikationen hjälpte vår innehållsstrateg Daresay att ta fram en plan för hur de framöver kan jobba mer aktivt med sitt innehåll med hjälp av content marketing.

Grattis Daresay till en fin sajt och lyckad lansering. Vi är förstås glada att ha fått vara med i detta spännande projekt!

Nyfiken på att se Daresays nya kostym? Här hittar du resultatet.