Vad vi gör

Content management & digitalt innehåll

En content manager hanterar allt ditt innehåll utifrån sin kunskap om dina kunder och med hänsyn till hur kundresan ser ut i olika kanaler och köpflöden. Med stor insikt i din webbplats, dess struktur och dess ägda, förtjänta och köpta kanaler. Allt, med ditt varumärke som utgångspunkt.

Kontakta oss
Vad vi gör

Låt oss prata närmare!

Fyll i formuläret så återkommer vi snabbt som ögat.

Content managern tar helhetsgrepp om ditt innehåll

Allt ditt innehåll behöver kommuniceras i rätt kanaler, i rätt tid, med tydliga syften och mål – och alltid med helheten i åtanke. Därför behövs någon som har paraplyperspektivet, en som kan ditt content, alla processer, styleguides, grafisk profil och arbetsflöden by heart. En content manager från oss sitter inhouse hos dig och jobbar både strategiskt som operativt, i nära samarbete med din arbetsgrupp.

En content manager är vanligen spindeln i nätet och är den som agerar sluss för en webbredaktions inkommande arbeten och projekt. På det sättet förenklas den digitala redaktionens arbetsflöde och organisationen får en tydlig ingång för sina beställningar.

Ordning och reda på webbredaktionen

Att skapa relevant innehåll som driver trafik i dina kanaler är en central uppgift. I och med att en webbredaktion vanligen är hubben för alla typer av projekt, är vi minst lika bra beställare gentemot externa leverantörer och andra parter som vanligen omgärdar digitala projekt. Vi kravställer funktioner till utvecklingsgruppen så att verktygen vi jobbar i stödjer de behov som finns, vi koordinerar texter på flera olika språk i språkprojekt, vi samverkar med UX- och IT-avdelningar för att sätta köpflöden och få insikt i kringsystem.

Det är vanligt att vi arbetar med externa beställare, avdelningar inom och utom organisationen. En content manager är den som kan snacka med alla parter. Så att alla förstår.

Som Content Manager lär man känna företaget utan och innan för att du är med där det händer. När du jobbar på alla plan och lär känna kunden blir det både roligare och enklare att skapa bra innehåll.

Andreas Ekeling