Vad vi gör

UX-writing & copy

Att skriva ux-copy handlar om att använda små ord strategiskt så att det blir enklare för besökarna på din webbplats. Våra ux-copywriters hjälper dig skapa rätt användarupplevelse i dina webbtjänster och appar.

Kontakta oss
Vad vi gör

Låt oss prata närmare!

Fyll i formuläret så återkommer vi snabbt som ögat.

Förstärk ditt team med en UX-writer

Om det var bra reklamcopy som lockade besökaren till din webbplats, så är det ux-copyn som ser till att det känns tryggt och enkelt att shoppa, genomföra en betalning, skapa användarkonto eller fylla i ett formulär hos dig.

 

Vi kan hjälpa dig att höja kompetensen inom UX-writing på ert företag. Vi kan också hoppa in i ett befintligt UX-team eller starta igång ett. Vi har ena foten i kundinsikter och användartester – den andra i hantverket. Vi kopplar samman kommunikationsflöden i era kanaler.

Erfarna UX-copyn skapar rätt förväntan

Oavsett storlek på din organisation eller digitala tjänst vet vi vilket innehåll som funkar. Hemligheten är att ha koll på vem du pratar med och sedan jobba ordstrategiskt. Det kan få ditt företag att framstå som hjälpsamt, ärligt, kunnigt och pålitligt. Du kan din kund, vi kan hjälpa till att hitta rösten.

 

På Curious Mind sätter vi alltid innehållet först, vi skapar tydlighet och hjälper dig att testa dig fram till vilken formulering som passar bäst och vad som är en rimlig förväntan i förhållande till uppgiften som väntar för besökaren eller användaren.

Ux-copy kan vara de hårdast arbetande texterna. Dessa små ord kan:

  • Förebygga missförstånd och ge svar på frågor som besökaren kan tänkas ha.
  • Hjälpa både dina kunder och avlasta din kundtjänst.
  • Minska oro och tvekan hos dina kunder genom att berätta vad som händer i nästa steg, till exempel när de klickar på Köp- eller Skicka-knappen.

 

”Den bästa ux-copyn är den som knappt märks, utan bara leder dina kunder rätt.”

Anna Köhler