Vad vi gör

SEO – Sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering bör alltid vara en integrerad del av ditt innehållsarbete. Digital marknadsföring med ett genomtänkt SEO-arbete är dessutom kostnadseffektiv.

Kontakta oss
Vad vi gör

Låt oss prata närmare!

Fyll i formuläret så återkommer vi snabbt som ögat.

SEO som får dig att synas i mängden

Ett skickligt optimerat innehåll är avgörande för om du syns och hittas på webben eller inte. Vi arbetar med SEO som en självklar del i det arbete som vi gör med ditt digitala innehåll och delar gärna med oss av både strategiskt tänk som praktiskt utförande.

Vad är SEO?

Sökmotoroptimering består av många olika delar. Huvudsyftet är att se till att innehållet du skapar hamnar högt upp i sökmotorernas resultatlistor så att din målgrupp kan hitta det. Bland annat genom att tänka på hur och vad du skriver, hur du använder dig av länkar och taggar upp dina bilder.

I den konkurrens som råder på webben idag gäller det att tydligt definiera din nisch och ditt erbjudande så du når ut till din målgrupp med ett relevant innehåll. Bra SEO gör att du blir hittad av rätt människor, sedan behöver även innehållet hålla vad det utlovar i sökmotorerna.

Det finns även ett antal tekniska aspekter som spelar en roll, till exempel sajtstrukturen och laddningstider. Som mycket annat i ditt innehållsarbete är SEO ett hantverk som kräver en väl underbyggd strategi och är en viktig komponent i dina marknadsföringsinsatser.

Vi är ingen SEO-byrå – men vi kan SEO

Vi är en contentbyrå som har ett självklart och integrerat SEO-tänk i allt vi gör. Vi tar ett helhetsgrepp om ditt innehåll med alla aspekter inkluderade. Det innebär att oavsett om vi projektleder, kravställer, skriver copy eller producerar, vet vi vad som är viktigt för både Google och människan.

Vi arbetar dedikerat med din SEO, vi gör sökordsanalyser och lägger upp strategier för hur du bör arbeta med ditt innehåll. Vi sitter gärna på plats hos dig som kund, för att sökmotoroptimering kräver både en hel del kunskap, tid och engagemang. Vi vet att vi gör ett bättre arbete tillsammans med dig och dina medarbetare – nära ditt varumärke.

Se till att ditt innehåll är relevant

Googles i särklass viktigaste faktor när det kommer till att ranka sidor är vare sig länkar, ankartexter, auktoritet eller användning av nyckelord. Den största rankingfaktorn handlar om att motsvara användarens förväntningar och intention med sin sökning. Din sajt behöver med andra ord presentera det mest relevanta resultatet för en viss sökfråga för att ranka högt. När besökaren härefter går in på din sida, ska innehållet vara så mitt i prick att din besökare stannar. Och om du har gjort hemläxan ordentligt, bör din besökare kunna konvertera också.